Über:
Mohamed Khaled, Computational Designer und Architekt ist zusammen mit sechs Partnern Mitgründer des Digital Methods Collective. Als Anwender von Technologien wie Robotik, Additiver Fertigung, Programmierung und Mixed Reality, leitete er die Kreation der ersten 3D-gedruckten Struktur im Nahen Osten in Zusammenarbeit mit MEAN* und entwickelte kürzlich seine AR-Software “Building Game”. Er wurde mit dem Innovations- und Nachhaltigkeitspreis von Architectural Digest und dem Kickstart-Startup-Grant ausgezeichnet.
EN
Mohamed Khaled is a computational designer and architect, renowned for his
innovative integration of technology and architectural design. His journey from an early career as a Computational Designer to co-founding the digital methods Collective, alongside six exceptional members, showcases his dedication to innovation and leadership in the industry. A key figure in utilizing advanced technologies like robotics, additive manufacturing, programming, and mixed reality applications, Mohamed spearheaded the creation of the Middle East’s first 3D printed structure in collaboration with MEAN*, and lately developed and showcased his AR software “Building Game”. His contributions have been recognized with awards including the Architectural Digest’s Innovation and Sustainability Award and the Kickstart Startup Grant.
Workshop
LIQUID SPACES – Immersion und Interaktion in der Architektur
Zusammen mit: Prof. Hans Sachs, Prof. Markus Schein
Der Workshop LIQUID SPACES widmet sich der experimentellen und künstlerischen Entwicklung von dynamischen Gestaltungsprozessen, in denen physische Räume mit digitalen Elementen und virtuellen Umgebungen verschmelzen. Der Schwerpunkt liegt auf Mixed-Reality(MR)-Technologien, einschließlich “Virtual Reality” (VR) und “Augmented Reality” (AR). Ziel ist es, selbst generierte Daten in Form von Skulpturen, Bildern, Installationen (http://dataphys.org/list) oder Choreografien (Bsp.: William Forsythes “Black Flags”), (Re-)Projektionen, Lichtobjekten zu interpretieren.
LIQUID SPACES steht jedem offen, der sich für den Schnittpunkt von Kunst und Technologie interessiert — Vorkenntnisse in digitalen Technologien sind nicht erforderlich. Für den Workshop werden wir leicht zugängliche Apps auf Smartphones sowie verfügbare Geräte im XR-Lab am Kreativ Campus Detmold (KIO), des Hybrid Lab (FB1, Raum 4.303) und des FABLAB 5209 nutzen.
EN
The workshop “LIQUID SPACES” is dedicated to the experimental and artistic de-velopment of dynamic design processes where physical spaces blend with digital elements and virtual environments. The focus is on Mixed Reality (MR) technolo-gies including “Virtual Reality” (VR) and “Augmented Reality” (AR). The goal is to interpret self-generated data in the form of sculptures, images, installations (http://dataphys.org/list) or choreographies (like William Forsythe’s “Black Flags”), (re-)projections, light objects.
LIQUID SPACES is open for anyone interested in the intersection of art and tech-nology — no previous experience in digital technologies is needed. Our explora-tions will leverage easily accessible apps on smartphones as well as all available devices in the XR-Lab at the Creative Campus Detmold (KIO), the Hybrid Lab of FB1 (Room 4.303), and FABLAB 5209 are available for the development of the processes.